رژیم لاغری سریع در کوتاه مدت

رژیم لاغری سریع و موثر در کوتاه مدت

با چند راه زیر میتوانید رژیم لاغری سریع را تجربه کنید

  • سبزیجات استفاده کن
  • سعی کنید غلات را جایگزین کربن هیدرکربنهای سفید کنید
  • ازپله استفاده کنید
  • خواب مناسب

رژیم های لاغری  بسیاری هست که برای بعضی از ما موثر و برای بعضی دیگر نامناسب است و هیچ اثری از وزن کم کردن در خود نخواهند دید.

وزن کم کردن برای بعضی از ما مانند جنگیدن در میدان نبرد است تا اینکه یک روندی باشد که آن را به توان به آسانی طی کرد.

راههای علمی ،رژیم های( لاغری) سریع وموثر  زیادی وجود دارد که به شما کمک میکند تا گرم های زیادتر را در مدت زمان کمتر کم کنید اما با چند کار علمی و راحت میتوانید وزن زیادی کم بدون آنکه زندگی را برای خود جهنم کرده باشید.

قبل از آن مهم ترین چیزی که باید در نظر داشت این است رژیم(لاغری) غذایی برای ما میتواند مهم ترین به عنوان کاتالیزور یا اصلی ترین مانع برای رسیدن به وزن دلخواهمان باشد

این را به یاد داشته باشیم خوردن ۱۲۰۰ کالری در روز برای داشتن تناسب اندام مناسب بسیار راحت تر از ۲ ساعت دویدن در روز است

پس با کنترل مقدار در رژیم لاغری خود و مقداری ورزش در هفته میتوانید به تناسب اندام مناسب خود دست پیدا کنید

اگر 8 کار زیر را انجام دهید:

سبزیجات استفاده کن

سبزیجات به طور طبیعی کم کالری ودارای فیبر زیاد هستند خوردن آن به عنوان بهترین غذا برای کاهش وزن محسوب میشود .سبزیجات دارای آنتی اکسیدان، ویتامین Bو مواد معدنی مغذی است که به عملیات هضم غذای بدن تسریع میبخشد و التهابی هم اگر در بدن وجو داشته باشد از بین خواهد برد.

سعی کنید هرواحد از سبزیجات را در دو وعده غذایی در روز استفاده کنید. اگر از آنهایی هستید که دائما احساس گرسنگی میکنید سعی کنید نصف ظرفتان را از سبزیجات همیشه پر کنید

سعی کنید غلات را جایگزین کربن هیدرکربنهای سفید کنید

تنها دلیلی که ما را به استفاده از پاستا ،برنج سفید،ونان سوق میدهد خوشمزه بودن انهاست. اما سعی کنید از غلات چهار دانه که حاوی ویتامین Bوفیبر وپروتوئین هستند،در وعده غذایی خود استفاده کنید

تا احساس سیری زودتر و همچنین بدنتان را از مواد مغذی کربوهیدرات بهره مند سازید.

بد نیست بدانید غذاهایی که حاوی پروتئن هستند هضم غذا را آهسته تر میکند تا ناگهان احساس گرسنگی شدی نکنید و رژیم با خوردنهای عصبی رژیم غذایی تان را خراب نکنید

ازپله استفاده کنید

بیشتر ما از انجام دادن ورزش بیزاریم ، ایا راهی وجود دارد که بتوان بدون ورزش یا بدون باشگاه رفتن کالری را مدنظرمان بسوزانیم وتناسب اندام خود را حفظ پایبند و رژیم لاغری مان باشیم

جالب است بدانید که در دنیای پزشکی و تغذیه واژه ای به نامNEAT به معنای  فعالییتهای غیر ورزشی که منجر به کالری سوزی در بدن میشود عبارت است از پله بالا وپایین رفتن، باغبانی،راه رفتن با سگ

است. در واقع،  هر فعالیعتی به جز خوردن وخوابیدن در زمره این گروه قرار میگیرد.

اولوییت و انتخاب صحیح دراین فعالییتها میتواند حداکثر۲۰۰ کالری بدون اینکه به باشگاه رفته ، سوزانده باشید.

خواب مناسب

خواب و وزن کم کردن و یا اضافه کردن همیشه رابطه معکوس داشته اند، به این معناست اگرخواب شما مناسب وبرای مدت زمان مشخص نباشد شما را به استفاده از مواد قندی مانند شیرینی شکر وقند سوق میدهد ونتیجه افزایش بیرویه وزن خواهد بود.

خواب مناسب  عامل تنظیم گلوکز در بدن که در کاهش وزن و پایبند بودن به رژیم لاغریتان خواهید بود.

مراقب غذاهای پر کالری باشید

غذاهایی مانند اواکادو، گرانولا ،شکلات تلخ همواره در زمره غذاهای سالم محسوب میشود.

اما اگر در خوردن آنها در رژیم لاغریمان زیاده روی کنیم اضافه وزن به دنبال خواهیدداشت.یادتان باشد یک سوم آواکادوو معادل یک میوه است و 30 گرم  شکلات معادل یک میوه هست که اگر در خوردن آنها زیاده روی کنیم اضافه وزن در پی خواهید داشت

بیشتر در خانه غذا بخورید تا بیرون

غذاهایی که در رستوران سرو میشو دبیشتر از غذاهای داخل خانه سرو میشود کالری دارد و نمک وچربی بیشتر از غذاهی منزل است که برای بدن مضر خواهد بود.

یک راه حل ساده وعالی برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی لاغری خاص  درست کردن غذا داخل خانه است علاوه برآن میتوانید میزان چربی یا سدیم که در غذا استفاده میکنید را کنترل کنید

مدیتیشن

پژوهش های جدید این واقعییت را اذعان میکند که مدیتیشن ویوگا عوامل موثردر ایجاد آرامش در بدن که منجر به کاهش وزن دربدن خواهد شد. درست است که رژیم لاغری یک پروسه و زمان بر است و بر پایه دریافت کالری و ورزش است اما با این نوع ورزشها یا حرکات آرامشی دربدن به وجود می اوریم تا به طبع آن کاهش وزن و تناسب اندام را در انتهای تجربه کنیم.

باورهای دروغین در مورد میوه را فراموش کن

میوه همیشه یک شکلات طبیعی برای بعضی از ما محسوب میشود. همین طرز فکر باعث شده بعضی از موادی که طبیعی نیستند و بعد از گذراندن پروسه خاصی تبدیل به خوارکی شده اند را جای گزین میوه بکنیم.همانطور که میدانید میوه علاوه بر قند طبیعی، حاوی فیبر،مواد مغذی معدنی، آنتی اکسیدان نیز هست که بدن از طریق خوردن میوه آنها را دریافت خواهد کرد.

به عنوان مثال یک بیسکویت حاوی 100 کالری باشد با یک میوه مانند سیب که ان هم به اندازه بیسکویت 100 کالری دارا هست را با هم مقایسه میکنیم. میزان چربی و سدیم موجود در بیسکویت به مراتب بیشتر از سیب اما در مقابل ویتامین  B  ، C  آن به مراتب کمتر است. پس این حرف ها را در مورد میوه و جایگزین کردن آن با مواد صنعتی خوداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *