چگونه یک وعده cheat meals خوشمزه داشته باشیم بدون آنکه وزن اضافه کنیم

هیچ چیز ی بهتر از خوردن یک تیکه پیتزا چرب  و خوشمزه بعد از یک ماه رژیم  سخت نیست تا وقتی که چند اسلایس را خورده باشی اشکالی نداره  ولی اگر همه اش را بخوری چی؟

یک دفعه به خودت میای مبینی تمام هفته همه وعده های غذایی برات ” cheat meals” شده و کلی هم اضافه وزن برای خودت به بار آوردی. اگر فقط و تنها  3 تاوعده  cheat meals در هفته داشته باشی به اندازه ای  که غذاهای فست فود به صورت دائم خورده باشی تاثیر بد روی سلامتیت می گذارد .

این من نمیگم بلکه مراکز معتبر پزشکی میگن. اینو حتما تجربه کردی. رفتی سفر و به خودت میگی” بابا وقت یکبار….چیزی نمیشه…برگشتم میرم باشگاه همه اش میسوزنم… اما بهت بگم سخت در اشتباهی. آمار نشان میدهد 61 درصد مردم بیشتر اضافه وزنشان حاصل  از خوردنهای درهم بر هم در تعطیلات و مسافرتهاست.

یک یا دو کیلو مشکلی پیش نمیاره اما یک دفعه بشه 5 تا 10 کیلوچی؟

اولش اعتمادبنفست نابود کردی

دوم از این که سلامتی تو به خطر انداختی.

این جمله به گوش همه ی ما آشناست:

اضافه وزن کردن خیلی راحت تر از کم کردن.

اگر اراده آهنی هم داشته باشی آخر سر یکبار تسلیم میشی و رژیمت میشکونی. خوب تو هفته چندتا  cheat meal باید داشته باشیم هم لذت خوردن را برده باشیم و هم وزنمان اضافه نشده باشد. این هم 4راه عالی در نظر بگیرد.

1- از فکر خوردن پیتزا یا هرچیزی هوس کردی بیا بیرون

اول از همه، داری فکر میکنی که باید ”    cheat day یا cheat meal داشته باشی . کدام باید انتخاب کنم؟. اگر به فکر این هستی طول روز cheat meal داشته باشی باید بهت بگم نه تنها به بدنت ضرر میزنی بلکه اضافه وزن هم می آوردی

یکی از متخصصان گفت” اگر یک تایم خاص ( یک روز یا یک هفته) cheat meal  داشته باشی به خودت میگی یکبار ودیگه همچین کاری نمیکنی. اضافه وزن زیاد برات میاره ….

ببین چی دوست داری بخوری. مثلا پیتزا

یک اسلایس از آن را میخوری هم اینکه از خوردن آن لذت بردی هم دیگه احساس گناه نمیکنی

2- عجله نکن

اگر دوست داری غذای موردت علاقه ات را بخوری آن در خانه خودت درست کن چون بیشتر پیتزا های بیرون با توجه به مواد آن بیش از 1500 کالری و سالم به نظر نمیرسند پس با درست کردن در خانه هم غذا سالم خوردی هم کالری اضافی دریافت نکردی. ولی حواست باشه بیش از حد نخوری چون اضافه وزن برات به همراه میاره

این قانون یادت باشه

قانون 20/80 همیشه یادت باشه. 80 درصد آن چیزی را که در روز میخوری برحسب رژیم روزانه ات باشد و 20 درصد آن هم آن چیزی را که دوست داری بخور.مثلا اگر دریافت روزانه ات 2200 کالری باشد 1760 کالریت باید براساس رژیمت باشد و تنها 440 کالری آن چیزی باشد که دوست داری بخوری

3- به کالریت توجه کن

این نکته رو یادت باشه ، همیشه نباید 100 درصد رژیمت اجرا کنی برای اینکه اگر اینطوری باشه هم از سفرت لذت نمیبری و هم برخوردت با دیگران مناسب  نخواهد بود. متعادل باش .

4- خودت فقط به یک وعده محدود کن

در هفته تنها یک روز در یک وعده معین یک غذایی که دوست داری را فقط با اضافه کردن 40 درصد به آن میل کنید. هم جلوی هوس خود را در طول هفته میگیرید هم راحتر وزن کم میکنید چون به متابولیسیم بدن کمک میکند تا بیشتر بسوزاند

b,10,11,13

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *