کارهایی که نباید در باشگاه انجام داد

خیلی وقت ها وارد باشگاه میشویم قوانین برروی همه چیز اعم دیوار ، آینه یا دستگاه نوشته شده که باید آنها را اجرا کنیم ولی اکثر ما از اجرا کردن آنها فراری هستیم .

با اجرا کردن این قوانین هم تمرین خودمان را با انرژی وتمرکز بیشتر انجام میدهیم و همچنین از آزار و اذییت دیگران در باشگاه خوداری میکنیم.

۲۰ کاری که در باشگاه نباید انجام دهیم به شرح زیر است

۱-وزنه یتان رادر هرجایی ول نکنید:


وزنه یتان رادر هرجایی ول نکنید

اینجا خانه یا اتاق خواب شما نیست که هر جا وزنه یتان را خواستید ول کنید .بعد از انجام دادن حرکات خود با وزنه آنها رادر سر جای خود بگذارید

۲-وقتی دارید از تردمیل ،البتیکال استفاده می کنید پیام نوشتاری یا صدا نفرستید:

 خیلی ها رادیدم در حال دوچرخه زدن سر هایشان در گوشی هاشان کرده  و در حال تایپ کردن یا گذاشتن (به قول خودمان)   voiceبرای طرف مقابل شان است،که مثلا قراراست عصر یا شب با او یا آنها بیرون بروند .این کار باعث میشود  تمرکز شما کمتر شود و اثر دهی آن بر اساس پژوهش های جدیدتا ۴۵ درصد کاهش میابد

۳– ساعت smart watch را دائم چک نکن:


ساعت smart watch را دائم چک نکن

یکی از عادات بدی که در همه جا رواج یافته است چک کردن   smart watch  است .بعضی ها به دلایل مختلف مانند اینکه برنامه بعدیشان چیست آن را چک میکنند ولی در اصل باعث حواس پرتی شما خواهد شد.

۴-دمبلهای خود را در جای خود قرار دهید:

این اصلا قابل قبول نیست بعضی ها  پس از استفاده از دمبل ۱۰ کیلویی ان رادر ردیف دمبلهای ۵ کیلویی می گذارند چون که نزدیکتر یا راحتر هستند .بعد از انجام حرکات خود آن رادر سر جایش قرار دهید باشگاه برای همه است.

۵بدون هدفون به موسیقی گوش نکن:

یکی از کارها به خصوص در خانمها رواج دارد بلند کردن موسیقی وگوش دادن آن بدون هدفون است که باعث آزار واذییت دیگران می شود. شما دوست دارید به موسیقی مورد علاقه یتان گوش دهید ولی دیگران تمایلی به گوش دادن آن ندارند.

۶-نیازی نیست که آنقدر خود را ارایش کنید:


نیازی نیست که آنقدر خود را آرایش کنید

بسیاری از خانمها هستند که با ورود به باشگاه  آنجا را با فشن یا  شو اشتباه گرفته و آن قدر آرایش می کنند که انگار برای مهمانی خود را آماده کرده اند هدف انها ازاین کار برای بعضی از مامشخص نیست ؟

اجازه دهید این پوست یک مقدار نفس بکشد .این جا برای تمرین است عزیزم???

۷-مزاحم کسی در حال تمری کردن نشوید:

برای اینکه برنامه خود را سریع بزنید برنامه دیگران را خراب نکنید .این جمله راشاید زیاد شنیده باشید ” آقا ، داداش یا عزیزم چند ست داری؟  باهم بزنیم؟ ” دستگاههای زیادی هست که میتوانید آنرا جایگزین این حرکت بکنید.

۸-وسایلت را روی تخته نگذار:

خیلی ها عادت دارند که آب خوردنی خود، حوله و موبایل خود راروی تخته بگذارند و بعد به تمرین خود بپردازند. آن تخته مال شما نیست برای همه است اگر میز کوچک یا نمیکت نیاز داری به سایت های آنلاین خرید همچون دی جی کالا برو و سفارش بده

۹-به کسی که در حال گوش دادن موسیقی هست ضربه نزنید:

گذاشتن هدفون در گوش یعنی دوست عزیز من تمایلی به صحبت با شما ندارم .پس برای اینکه بخواهید با کسی که گوشی در گوش خود دارد حرف بزنید ضربه بزنی باعث ترس شخص مقابل می شود .

۱۰-خیره نشوید

اینجا باشگاه برای تمرین کردن است موزه یا تئاتر یا سینما نیست که بخواهی خیره بشی وحرکات دیگران نگاه کنید . روی حرکات وتمرین خود تمرکز کنید.

۱۱-داد نزنید:

اگر وزنه سنگین است یا خسته هستید نباید داد بزنید که همه را متوجه خود کنید که من دارم سنگین تمرین انجام می دهم این جا برای داد زدن نیست یه جای دیگه برای داد زدن هست???

۱۲سلفی خواستی بگیری در خانه روبروی آیینه دستشویی?

یکی از کارهایی که همه جا رواج دارد گرفتن سلفی بعد از تمرینات سنگین است یا خواستن از دیگران برای گرفتن فیلم در هنگام وزنه زدن به قصد گذاشتن در اینستاگرام است .عزیزم اینجا باشگاه است سلفی خواستی بگیری در خانه بعد از حمام بگیر???

۱۳- وزنه ات راول نکنید

خیلی ها هستند بعد از زدن دمبل های سنگین آن ها را پرت میکنند که موجب اسیب دیگران خواهد شد

۱۴- برای همه مربی نشو:

برای همه مربی نشو

یکی از عاداتی که ما ایرانیها داریم دادن توصیه های ورزشی و تغذیه در حین تمرینات به دیگران هستیم، مثلا “دوست  عزیز  داری اشتباه میزنی “،”دستت راخم میکنی بیشتر فشار به عضله وارد میکنی وباعث رشد ان میشود” ، “بعد از ساعت ۷ اصلا میوه نخور قند داره”

۱۵– کفش تان در نیارید :

یکی از کارهایی که در باشگاه آقایان رواج یافته انجام دادن حرکات مربوط به شکم است که آنها را بدون کفش انجام میدهند که بوی عرق در همه جا استشمام میشود.

۱۶- پاهایتان را روی تردمیل نکوبانید:

اگر دارید موزیک گوش میدهید که شما را مجبور به واکنش میکند لطفا روی تردمیل خالی نکنید . رایج ترین آن دویدن با گام های بلند که همه را متوجه خود میکنید که دارید باسرعت می دوید.

۱۷– خودتان را با دیگران مقایسه نکنید:

هدف من از باشگاه آمدن باهدف شما از باشگاه آمدن زمین تا آسمان متفاوت است به همین منطور خودتات را با کسی که بدن زیبا دارد مقایسه نکنید شاید او بیشتر هزینه و تمرین طاقت فرسایی را انجام داده  است.

۱۸-تلفن زدن در باشگاه ممنوع:

نه تنها ارسال متن در هنگام تمرین حواستان را  پرت می کند بلکه صحبت کردن در باشگاه با تلفن از مواردی است که حتما  در انجام آن خود داری کنید چون دیگران دوست ندارند که حتما صدای شما را در هنگام تمریشان بشوند که در حال صحبت  با دوست خود هستید .برای این کار میتوانید به جای خلوت رفته وصحبت کنید.

۱۹– لطفا از اسپری استفاده کنید:

بعضی ها هستند بعد از یک روز طولانی وگرم به باشگاه می آیند وتمرین میکنند ‌،به صورت طبیعی بدن عرق کرده است و بوی بد گرفته است .حالا تصور کنید همین شخص با این وضع بخواهد تمرین کند .دیگران چه گناهی کرده اند که باید بوی بد او را تحمل کنند.

۲۰– از صحبت کردن بلند با دوستانتان در تمرینات گروهی خود داری کنید :


از صحبت کردن بلند با دوستانتان در تمرینات گروهی خود داری کنید

یکی از مواردی که در کلاسهای گروهی باید رعایت کنید از صحبت کردن با دوستان خود و خندیدن های بلندخودداری کنید چون باعث حواس پرتی دیگران خواهد شد

حرف اخر :

این موارد بالا نمونه ای است که نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا رواج دارد و باید این عادات را تغییر داد زیرا کمک به داشتن تمرکز بیشت ،تمرین بهتر و از  آزار و اذییت دیگران هم خودداری می کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *