رژیم لاغری سریع

هر زمان که کلمه رژیم لاغری به گوشمان می خورد اولین تصویر در ذهنمان  یک بشقاب بزگ که ۳ و۴ آن خالی ست خطور می کند. بیشتر ما یک یا دو هفته  پایبند به  رژیم لاغری مان هستیم و بعد از آن رها می‌کنیم . آیا رژیم لاغری شکنجه دادن بدن و روح آدمی است ؟یا (رژیم لاغری) سیاه کردن دنیای خود و اطرافیان مان است؟

در این مقاله سعی کردیم که نه راهکار مفید را به شما نشان می دهیم تا بتوانید یک رژیم لاغری سریع و موثر را تجربه کنید. پس با ما همراه باشید تا آن ها را معرفی کنیم.

بیشتر بخوابید:

بهترین راه لاغر شدن خوابیدن است خواب کافی باعث  سوزانده  شدن چربی های  اضافی در بدن و کنترل هورمون گرسنگی گرلین خواهد شد. در مقابل،خواب کم موجب می شود در طول روز احساس گرسنگی کرده و تمایل به خوردن  بیشتر داشته باشید. با خوردن بیشتر، اضافه وزن پیدا خواهید کرد و در نتیجه با افزایش وزن خواب تان هم مختل خواهد شد. اگر اهل خوابیدن هستید آن را به برنامه روزانه تان حتما اضافه کنید.

بد نیست بدانید در یک پژوهش جدید نشان داده شده افرادی که کمتر از ۶ ساعت می خوابند دور کمر و باسن بزرگتر و BMIبیشتری نسبت به دیگران دارند

 میوه جات و سبزیجات را فراموش نکنید

سعی کنید در رژیم روزانه تان میوه و سبزیجات را به اندازه مناسب دریافت کنید تا سرعت کم شدن وزن تان چند برابر شود اما مراقب باشید در خوردن بعضی از میوه ها زیاده روی نکنید چون موجب چاق شدن شما خواهد شد. سعی کنید ۳ تا ۵ واحد میوه و سبزیجات را در رژیم روزانه تان قرار دهید. بر اساس پژوهش سال ۲۰۱۷ کاهش وزن افرادی که میوه و سبزیجات را در برنامه روزانه شان قرار داده بودند، بیشتر از اشخاصی که میوه و سبزیجات مصرف نمی کردند، بوده است.

اندازه چربی و پروتئین را کنترل کنید

میزان چربی و پروتئین را در برنامه روزانه تان کنترل کنید اگر شما بدون رژیم لاغری موثر خاص تنها ۱۰ درصد از چربی یا پروتئین دریافتی خود را کم کنید ۱۰ درصد از کالری دریافتی تان کم خواهد شد و در هفته بدون رژیم خاص می توانید نزدیک به نیم کیلو وزن کم کنید

صبحانه بخورید

اگر از آن دسته افرادی هستید که از خوردن صبحانه فراری هستید باید گفت که یکی از مهمترین فاکتورهای لاغری را از دست داده اید جالب است بدانید در آزمایشات جدید وزن افرادی که صبحانه دریافت کرده‌ بودند کمتر از افراد شرکت کننده در آزمایش بوده است.

بیشتر بایستید

درپژوهش های انجام شده افرادی که در طول روز بیشتر می ایستند بیشتر از اشخاصی که می نشینند وزن کم می کنند. اگر در جایی هستید که نمی توانید در طول روز راه بروید یا فعالیت‌های خاص ورزشی داشته باشید ایستاده کارهای خود را انجام بدهید.بدن  در حالت ایستاده کالری بیشتری می سوزاند

آب بخورید

خیلی عجیب به نظر می‌رسد ولی نوشیدن آب، آب های اضافی بدن را دفع می کند  و باعث لاغری شما خواهد شد .تعجب نکنید درست خواندید آب خوردن در طی روز باعث دفع آب های زیر پوست می شود اگر بدن آب کافی را در طول روز دریافت نکند آبهای زیر پوست را نگه می دارد و موجب افزایش وزن شما خواهد شد

آب خوردن در طول روز موجب افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش احساس گرسنگی در بدن خواهد شد. طبق توصیه پزشکان باید در طول روز ۲ لیتر آب بنوشید. با این روش و یک رژیم متعادل به وزن ایده ‌آل تان خواهید رسید

فیبر زیاد دریافت کنید

یکی از عامل های اصلی برای رژیم های لاغری سریع دریافت فیبر در طول روز می باشد.فیبر سیری طولانی مدت  را به همراه خواهد آورد. در عملکرد سیستم گوارش کمک خواهد کرد و موجب کم شدن چربی های دور شکم و پهلو و کاهش انسولین و کورتیزل در بدن خواهد شد

به آرامی غذا بخورید

آرام غذا خوردن باعث سیری زودرس و کمتر خوردن غذا می شود جالب است بدانید افرادی که وعده های غذایی خود را به آرامی دریافت می‌کنند وزن بیشتری نسبت به افرادی که تند غذا می خورند،کم می‌کنند. در مکانی که غذای خود را میل کنید که از  گزند وسایل الکترونیکی همانند تلویزیون موبایل و تبلت در امان باشید و سعی کنید در هر وعده غذایی ۳۰ دقیقه طول بکشد.

هر چه را می خورید، یادداشت کنید

یکی از راههای سریع وزن کم کردن، یادداشت کردن کالری های دریافتی است . اگرچه بسیاری مخالف این کار هستند ولی این کار از روش های موثر در کنترل کردن کالریهای دریافتی است. هم اکنون که بازار اپ های لاغری و فیتنس داغ است، یکی از آها را نصب کرده و کالری خود را کنترل کنید.

سعی کردیم در این مقاله تصویری که از رژیم لاغری در ذهنمان هست را به گونه دیگر نمایش دهیم تا بتوانید پایبند برنامه غذایتان باشید. مهم نیست دکتر تغذیه یا چه رژیمی را اتخاذ کرده اید. مهم این است که بتوانید از مسیر صعب العبور رژیم لاغری به سلامت عبور کنید. اگر مقاله را دوست داشتید آن را برای دوستانتان ارسال کنید.

رژیم لاغری سریع در خواب: با ۸ کار ساده

آرزوی بسیاری از ما چاق ها قبل از خواب بیش از آنکه چشمان مان را ببندیم این است که” خدایا فردا صبح بلند شدم، یک کیلو کم کرده باشم…  خدایا به ‌وزنم اضافه نشده باشه… خدایا فردا بلند شدم پنج کیلو کم کرده باشم……” در واقع این آرزوها هم اکنون به واقعیت تبدیل شده است .چگونه؟

 در پژوهش جدید که توسط مرکز خواب انجام گرفته است؛ خواب کافی می‌تواند موجب کاهش وزن افراد شود .اما خواب کافی چیست و به چه صورت است؟ پس با دایت لند همراه باشید تا راه های لاغری در خواب را برای شما معرفی کنیم

۸ کار ساده برای رژیم لاغری سریع در خواب

خواب کافی:

همیشه این سوال در ذهن مان هست که چند ساعت باید در طول شبانه روز خوابید؟بر طبق مطالعات انجام شده میزان خواب افراد بسته به موقعیت مکانی و سنی ۷ تا ۸ ساعت در شبانه روز توصیه شده است.

کمتر از این مقدار موجب به هم ریختگی سیستم داخلی بدن و ساعت بدن می شود .در این وضع، بدن چربی بیشتری را در خود نگه خواهد داشت.

رژیم لاغری سریع در خواب با 8 کار ساده

 بیدار ماندن تا پاسی از شب موجب می شود  هورمون هایی همچونGLP-1 به درستی تولید نشود. در این اوضاع به هم ریختگی در بدن ،هورمون گرسنگی گرلین یکه تاز میدان خواهد شد.شما احساس گرسنگی و خستگی بیشتری خواهید کرد که  در انتها منجر به دریافت کالری اضافی خواهد شد.

خاموش کردن شوفاژ یا پکیج:

خوابیدن در جای خنک موجب کاهش وزن خواهد شد . بله درست خواندید.. بر اساس تحقیقات انجام شده افرادی که در فضاهای خنک یا سرد می خوابند بیشتر چربی و وزن کم خواهند کرد .زیرا فضای خنک باعث افزایش متابولیسم در بدن خواهد شد.

هم اکنون به سمت فصل سرما پیش می رویم سعی کنید از شوفاژ و پکیج کمتر استفاده کنید تاهم به صرفه جویی در مصرف سوخت و کم کردن وزنتان کمکی کرده باشید😀

شام سبک

 بزرگترهای فامیل همیشه به ما توصیه کرده اند که “صبحانه را تنها بخور… ناهارت را با دوستانت بخور… شام را با دشمنت بخور….” این جمله مصداق همین عبارت است ؛اگر سعی کنیم شام سبک  همچون کربوهیدرات هایی که حاوی فیبر هستند ، پروتئین و چربی های مفید را به اندازه دریافت‌کنید  موجب لاغری شما در طول خواب تان خواهد شد.

از خوردن غذاهای سنگین همچون پیتزا ،ساندویچ ، پلو -خورشت جلوگیری کنید زیرا خوردن آن ها باعث می‌شود که قند خون به شدت بالا رود و به دلیل خستگی و نداشتن  حوصله برای سوزاندن انرژی های اضافی در آن ساعات، تمامی آنها به صورت چربی در قسمتهای شکم و باسن جمع خواهند شد.

دستگاه‌های الکترونیکی را از اتاق تان دور نگه دارید:

 در عصر موبایل و لوازم الکترونیکی به سر می بریم. بیشتر ما قبل از خواب یا بعد از بیدار شدن صفحات اینستاگرام یا تلگرام را چک می کنیم. جالب است بدانید خیره شدن به نور ال ای دی تا پاسی از شب موجب تولید نشدن هورمونی به نام  melatonin  خواهد شد.

رژیم لاغری سریع در خواب با 8 کار ساده

این هورمون سرعت سوخت و ساز بدن را تنظیم می کند و تولید نشدن آن موجب کند شدن متابولیسم خواهد شد. بر اساس پژوهش دانشگاه هاروارد نور ال ای دی (LED ) دو برابر نور معمولی  موجب تولید نشدن این هورمون خواهد شد.

سعی کنید یک ساعت قبل از خواب وسایل الکترونیکی خود را خاموش کرده یا در اتاقی که نمی خوابید بگذارید. با این روش کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل تان در خواب برای تان امکان پذیر خواهد شد.

در جاهای تاریک بخوابید

همانطور که در بالا اشاره شد خوابیدن در جاهایی که نور باشد روند کاهش وزن را مختل می کند. سعی کنید در جایی بخوابید که نور نباشد یا حداقل میزان  خود باشد. این کار به لاغر شدن در خواب منجر خواهد شد

ورزش کنید :

 از راه هایی که می توان سریع وزن کم کرد؛ ورزش است .چربی و کالری های اضافی بدن با ورزش سوزانده می شود. اگر از آن دسته از افرادی هستید که صبح ها  حس ورزش کردن ندارید آن را در شب انجام دهید.

سعی کنید قانون ۱۲ ساعت را رعایت کنید:

قانو ن ۱۲ ساعته قانونی است که شما از ساعتیکه در شب شام خود را  دریافت کرده اید تا زمانی که صبحانه خود را دریافت می کنید باید به اندازه ۱۲ ساعت فاصله داشته باشد . این کار موجب افزایش متابولیسم  در بدن خواهد شد.

در کنار آن بدن، در نبودگلوکز برای تبدیل به انرژی؛ بدن از چربی ها به عنوان سوخت استفاده می کند . این عمل به شما در کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل تان کمک خواهد کرد

همانطور که در این مقاله ای اشاره شد با انجام چند کار ساده می توانید به وزن ایده آل خود برسید. اگر این مطالب را دوست داشتید برای دوستانتان هم ارسال کنید.

رژیم کتو چیست؟

در این چند وقته سایت های خارجی و ایرانی را جستجو کردم تا درک کنم  واقعاً رژیم کتوژنیک یا کتو چیست.  آیا برای من موثر است یا خیر؟ سایت های خارجی که طرفدار این رژیم بودند به استفاده از چربی در میزان زیاد و کاهش کربوهیدرات و پروتئین توصیه کرده بودند. آیا همچین رژیمی امکان پذیر هست یا خیر؟

سایت های مطرح رژیم لاغری  در ایران تنها مقاله های خارجی را ترجمه  و در سایت های خود قرار داده بودند. بعضی از سایت پا را فراتر گذاشته  بودند و غذاهایی که ما ایرانیها مصرف نداشته ایم را توصیه می کردند. حالا نمی دانم این مفید هست یا خیر؟ این برنامه قطعاً برای من که صبح ها به خوردن نان و پنیر  عادت دارم مفید نیست. چرا باید صبح ها یک کاسه ماست یا  آواکادو بخورم ؟

بر طبق تحقیقات انجام شده توسط ۵۰ موسسه بین المللی رژیم  کتو برای کاهش وزن، سلامتی بدن ، بیماری های عصبی بسیار مفید است. بعضی از پزشکان اذعان می کنند که این رژیم برای کاهش چربی بدن بدون آنکه گرسنگی را حس کنیم مفید است و بعضی از نتایج نشان می دهد که بر روی دیابت نوع ۲ نیز مفید است.

در این مقاله به معرفی رژیم کتو می پردازیم و به این سوال جواب خواهیم داد “آیا برای ما ایرانی ها مفید هست یا خیر؟” ،” آیا مطابق ذائقه خودمان می شود آن را تطبیق داد؟”

رژیم کتوژنیک:

این رژیم به  استفاده ازکربوهیدرات به پایین‌ترین میزان خود و چربی به بالاترین میزان خود باید در طول روز توصیه می کند تا چربی های بدن که مفید نیستند را بسوزاند.

رژیم کتو چیست؟

کتو به زبان ساده، رژیمی است که بر اساس چربی بالا و کربوهیدرات پایین بنا شده است.

نحوه عملکرد رژیم کتو:

زمانی که استفاده از کربوهیدرات به کمترین میزان خود در روز برسد بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود؛ در نبود  گلوکز از چربی های بدن استفاده می کند. در واقع شعار اصلی رژیم کتو با چربی های مفید ، چربی های زائد خود را آب کنیم.

از راههای دیگری برای استفاده کردن از چربی های بدن به عنوان سوخت  می توان به روزه داری های بالای ۱۶ ساعت و  ورزش های  سنگین هوازی اشاره کرد.

مزایای اصلی رژیم کتو به شرح زیر است :

۱- سوزاندن چربی های زائد با مصرف چربی های مفید

۲- کاهش احساس گرسنگی:

در رژیم کتو، کتونز جایگزین هورمون گرلین که هورمون گرسنگی است  می شود و شما احساس سیری خواهید کرد

۳- تولید کردن سوخت اصلی مغز

رژیم کیتوژنیک سوخت اصلی مغز انسان که کتونژ نام دارد را تولید می‌کند. این انرژی ۲۰ درصد قوی تر از انرژی است که توسط کربوهیدرات های دریافتی بدن تولید می شود.

نکته جالب این است که ۶۰ درصد مغز انسان از چربی است، پس برای سوخت  خود به چربی نیاز دارد .استفاده از چربی های مفید در این رژیم باعث می شود میزان عملکرد مغز شما بالاتر رود.

نکته جالب این است که ۶۰ درصد مغز انسان از چربی است،

۴- داشتن انرژی بیشتر:

 در بیشتر رژیم های غذایی خستگی و عصبی بودن بسیار شایع است اما در این رژیم با استفاده از کتونز این مشکلات را برای شما به وجود نخواهد آمد.

۵- خوردنی های عصبی:

 بعد از دو هفته رژیم سخت و طاقت‌فرسا احتمال خوردنی های عصبی زیاد است رژیم کیتو این مشکل را  باخوردن چربی‌های سالم حل کرده است.

در رژیم کیتو چه چیزی باید خورد و چه چیز نباید خور؟

میزان استفاده کردن از  کربوهیدرات  در روز باید به کمترین میزان خود برسد اما چه موادی باید مصرف کرد  را در ادامه توضیح خواهیم داد

چربی ها:

  این مواد کمترین کربوهیدرات را دارند در عکس زیر که برای تان قرار داده ایم از ماهی، گوشت، تخم مرغ ، سبزیجات و روغن های طبیعی مانند زیتون   می توانید برای دریافت چربی ها استفاده کنید.

رژیم کتو چیست؟

مواد زیر را نخورید:

پاستا، میوه، سیب زمینی و  شکلات را در طول رژیم مصرف نکنید

رژیم کتو چیست؟

نوشیدنی:

 چای ،قهوه و آب هیچ کربوهیدراتی در خود ندارند.

گوشت:

 اگر چه گوشت را بیشتر برای رژیم های پر پروتئین استفاده می کنند ولی در این رژیم هم می‌توان از آن به اندازه کافی استفاده کرد.

ماهی:

ماهی با داشتن چربی های امگا ۳ و 9 بهترین منبع برای رژیم کتو است.

تخم مرغ:

از بهترین منابع برای رژیم کتو تخم مرغ است. بعضی از متخصصان  استفاده از تخم مرغ را بلامانع می دانند و اجازه خوردن 36 عدد را در روز داده اند .اما به دلیل تاثیر گذاری زیاد در کلسترول از خوردن زیاد آن باید جدا خوداری کرد

روغن های طبیعی :

سعی کنید از روغهای طبیعی به میزان مناسب مصرف کنید ،اما از خوردن سس های پر چرب خود داری کنید.

کره،شیر،ماست :

این مواد بسیار موثر هستند ولی توجه داشته باشید که در هر ۱۰۰ گرم شیر ۱۵ گرم کربوهیدرات وجود دارد پس در خوردن آن زیاده روی نکنید

آجیل:

آجیل ها به غیر از بادام هندی که کربوهیدرات آن بسیار بالا است برای رژیم کتو می توان به اندازه مورد نیاز مصرف شود.

میوه :

یکی از مواردی که در رژیم کتو بسیار خطرناک و منجر به چاقی شما خواهد شد میوه‌ها هستند. تنها توت فرنگی یا بلوبری را می توانید در این رژیم استفاده کنید

نوشیدنی:

چای ،قهوه و  آب را استفاده کنید و سعی کنید از خوردن دمنوش ها جداً خودداری کنید.

با این مواردی که در بالا اشاره شد استفاده از این رژیم سخت به نظر می رسد، اما با چند کار ساده می توان از این رژیم بهره برد که در مقاله های بعدی در مورد آن توضیح خواهیم داد.