7 مرحله حیاتی برای کاهش وزن در دوران قرنطینه

 

نشستن در خانه ، ورزش نکردن عواملی است که وزن شما را مثل جت بالا می برد اما آیا راه حلی وجود دارد که بدون خودکشی یا شکنجه دادن وزنمان را کاهش دهیم پس با ما همراه باشید تا 7 راه موثر واصلی برای کاهش وزن در دوران قریطینه را خدمتتان معرفی کنیم.

 

متخصصان نکات برتر خود را برای رژیم لاغری فاش کردند.

 

محققان دانشگاه آکسفورد برنامه تمرینی ساده ای را برای لاغری شما طرحی کرده اند.

 

پروفسور Susan Jebb و دکتر Kerstin Frie پیش از این بیان داشتند که چه چیزی باعث می شود تا آنهایی که رژیم لاغری میگیرند، رژیم غذایی خود را کنار بگذارند و دوباره به کیک خوردن و غذاهای شیرین روی آورند.

آنها پس از اتمام نتایج آزمایش اول ، دریافتند افرادی که هر روز خود را وزن میکنند، بیشتر به رژیم های غذایی خود عل میکنند و به همین دلیل بیشتر به دنبال دستیابی به اهداف لاغری خود هستند.

اکنون با نوشتن در مجله روانشناسی سلامت انگلیس ، نتایج یک برنامه جدید “غالب” آمده است.

در این جلسه داده های 100 شرکت کننده جمع آوری شد و نتیجه حاصل از این آزمایش در “کنترل کردن خود” است.

محققان هفت راه موثر و سریع را برای شروع لاغری و رژیم لاغری و همچنین موقعیت ها و غذاهایی که باید از آنها دوری کنید ، را لیست کرده اند.

چه بخوریم که باسن و ران مان کوچک شود

1.به دقت بخوانید

در حال حاضر همه ما عادت کرده ایم هنگام خرید در سوپر مارکت ، برچسب های راهنمایی را بررسی کنیم.

محققان گفتند كه هنگام مطالعه برچسب ها بهترين رنگ، رنگ سبز است. غذاهایی که برچسب چراغ راهنمایی سبز دارند حاوی کمتر از 3 گرم چربی در 100 گرم هستند. جلوی برچسب های بسته بندی معمولاً راهنمایی هایی در مورد چربی ، انرژی ، محتوای چربی اشباع ، محتوای قند و نمک اطلاعاتی به مصرف کننده داده میشود.

 

چگونه می توانم بگویم غذای من پر چربی است؟
کم: 1.5 گرم چربی اشباع یا کمتر از 100 گرم

قند

زیاد: بیش از 22.5 گرم قند کل در هر 100 گرم

کم: 5 گرم کل قند یا کمتر از 100 گرم

نمک

زیاد: بیش از 1.5 گرم نمک در 100 گرم (یا 0.6 گرم سدیم)

کم: 0.3 گرم نمک یا کمتر از 100 گرم (یا 0.1 گرم سدیم)

NHS انگلیس یک راهنمای جامع درباره سطح بالا و سطح پایین گروههای مختلف در غذاهای بسته بندی شده شما ارائه می دهد

چربی کل

زیاد: بیش از 17.5 گرم چربی در 100 گرم

کم: 3 گرم چربی یا کمتر از 100 گرم

چربی اشباع:

زیاد: بیش از 5 گرم چربی اشباع در 100 گرم

 

2- قانون خوردن 5 چیز در طی روز

 

رژیم لاغری سریع انفجاری

 

متخصصان  توصیه می کنند که شما باید روزانه پنج وعده میوه و سبزیجات میل کنید.

 

با وجود این بهداشت آمار جهانی می گوید اکثر بزرگسالان فقط 2/4 وعده در روز را برای میل کردن مدیریت می کنند.

 

تقریباً تمام میوه ها و سبزیجات به سمت قانون خوردن 5 چیز در طی روز سوق میدهد و استفاده از این موارد به عنوان بخشی از وعده های غذایی اصلی شما یک روش عالی برای پر کردن بشقاب شما و  کم شما را هم بیشتر سیر میکند.

 

NHS اظهار داشت كه 80 گرم از میوه و سبزیجات تازه ، كنسرو یا یخ زده به عنوان 1 قسمت از قانون خوردن 5 چیز در طی روز شما به حساب می آیند. این در حالی است که 30 گرم میوه خشک نیز به عنوان یک قسمت در نظر گرفته می شود.

 

3- چربی را در وعده غذایی خود حذف کنید

متخصصین آکسفورد می گویند که با کاهش استفاده از چربی در هر نوع گوشتی که می خواهید مصرف کنید به شما در وزن کم کردن و لاغری کمک می کند.

 

از بین بردن چربی یک روش عالی برای کاهش و حذف چربی های غیر ضروری از رژیم غذایی و رژیم لاغری شماست.

 

اجتناب از مصرف گوشت های فرآوری شده اعم از گوشت ، سوسیس، هات داگ و کنسرو گوشت،  نیز به شما کمک می کند تا وزنتان را کم و لاغری تان را تضمین کنید.

 

 4- مصرف کربوهیدراتها را قطع کنید.

 

در حالی که شما هرگز نباید گروه غذایی را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید ، اما متخصصان می گویند کاهش میزان کربوهیدرات هایی که مصرف می کنید می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

 

متخصصان آکسفورد توصیه می کنند ماکارونی یا سیب زمینی را که معمولاً همراه وعده های غذایی با سبزیجات می خورید ، جایگزین کنید.

 

صلاح بر این است که بیش از یک سوم رژیم غذایی شما باید از غذاهای نشاسته ای مانند سیب زمینی ، نان ، برنج و ماکارونی تهیه شود و بیش از یک سوم دیگر نیز باید میوه و سبزیجات باشد.

 

 5- نصفش کنید

متخصصان آکسفورد اظهار می دارند که شما باید نیمی از غذای خود را به همراه  سالاد یا سبزیجات میل کنید.

 

نه تنها یک راه عالی برای کم کردن  مقدار کالری مصرفی شما است بلکه به شما در تحقق هدف قانون 5 تا در روز نیز کمک می کند تا رژیم لاغری مطلوبی داشته باشید.

 

هرچند متخصصان  تأکید می کنند که سیب زمینی به اندازه نصف بشقاب سبزیجات به حساب نمی آید و شما باید به بخش های کمی از این مواد غذایی استفاده کنید.

 

آنها همچنین پیشنهاد میدهند سس سالاد تهیه شده از ماست کم چرب یا آب لیمو استفاده کنید تا سبزیجات و سالادهای شما طعم بیشتری داشته باشد.

6- به دنبال قند کم باشید

در حال حاضر شما باید از برچسب علامت گذاری مواد غذایی روی بسته های غذایی خود استفاده کنید و متخصصان می گویند اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید  و به دنبال لاغری خود هستید، غذاهایی را که قندشان کم است ، امتحان کنید.

 

مجدداً متخصصان آکسفورد توصیه می کنند که هنگام مصرف قند فقط غذاهایی را بخورید که دارای برچسب غذایی سبز باشند.

 

این بدان معنی است که آنها حاوی 5 گرم قند یا مقدار کمتر در 100 گرم هستند.

 

NHS اظهار داشت كه بزرگسالان نباید بیش از معادل هفت حبه قند در روز داشته باشند در حالی كه كودكان هفت تا 10 ساله نباید بیش از شش حبه مصرف داشته باشند.

7- میان وعده

همه ما وقتی از شدت درد و ضعف گرسنگی معده خود به قوطی بیسکوییت رو می اندازیم مقصر هستیم.

 

در حالی که متخصصان این میان وعده را به طور کامل رد نمی کنند ، آنها می گویند باید بین وعده های غذایی اصلی میان وعده هایی را که می خورید مراقب باشید و حد تعادل را رعایت کنید.

 

آنها توصیه می کنند که میان وعده های سبزیجات میل کنید.

 

این باعث میشود تا مقدار فیبر بیشتری جذب بدنتان شود و بین وعده های غذایی با مصرف این میان وعده ها احساس گرسنگی نکنید.

 

چه چیزی را کم کنیم یا اصلا نخوریم

 

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، متخصصان برای موفقیت در لاغری و رژیم لاغری، دور ریختن و رد کردن خیلی از موارد را پیشنهاد می دهند.

 

آنها گفتند که غذاهای سرخ شده و همچنین بیسکوییت ، کیک و شیرینی نیز تا جایی که امکان دارد مصرف نشود. آنها افزودند که اینها حتی نباید به عنوان بخشی از سه وعده اصلی غذایی شما در روز خورده شوند.

کارشناسان در خاتمه مطالعه خود گفتند افراد هنگام استفاده از راهنما ، به خصوص در کوتاه مدت بیشتر وزن کم میکنند.

منبع:https://www.nhs.uk/

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *