8 ماده و غذای خوشمزه برای کمک به کاهش وزن

8 ماده و غذای خوشمزه برای کمک به کاهش وزن

اکثر متخصصان کاهش وزن به شما خواهند گفت که بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن موارد کم نظیر فرآوری شده مانند میوه و سبزیجات تازه ، غلات سبوس دار ، گوشت بدون چربی و لبنیات کم چرب هستند. اما همیشه وقت نداریم که غذاهای سالم را با آن مواد غذایی آماده کنیم. بنابراین ممکن است خود را در جستجوی غذاهای بسته بندی شده برای کاهش وزن پیدا کنیم.

8 ماده و غذای خوشمزه برای کمک به کاهش وزن

در حالی که درست است که غذاهای کاهش وزن بسته بندی شده به اندازه کل غذاهای مغذی نیستند. بین رژیم و تغذیه تفاوت وجود دارد. با این بیان که غذاهای مغذی مانند میوه و سبزیجات سلامت ما را بهبود می بخشد ، “تغذیه مهمترین چیز در جهان است.” در مرحله رژیم گرفتن، ما فقط سعی می کنیم وزن خود را کاهش دهیم و گاهی اوقات فقط به غذا احتیاج داریم تا هوس هایمان را آرام کنیم.

هنگامی که کاهش وزن هدف است، غذاهای بسته بندی شده را ترجیح می دهیم چرا؟ چون با توجه به این که رژیم های غذایی به راحتی می توانند تعداد کالری و سایر اطلاعات مهم تغذیه ای را در مورد غذاهای بسته بندی شده پیدا کنند، ” همه واقعیت ها در آنجا وجود دارد و برای ما روشن است.”

لیست زیر غذاهای راحت و میان وعده های خوشمزه است که می تواند به شما در حفظ رژیم غذایی کمک کند.

نودل شیراتاکی

این ماده مغذی کربوهیدرات نداشته و در هروعده غذایی تنها پنج واحد کالری دارد که آن را بدل به انتخابی ایده‌آل برای یک وعده غذایی می‌کند. این نودل‌ که از ریشه گیاهی به نام کنیاک (گیاهی که در آسیا روئیده می‌شود) تهیه می‌شود به نام «نودل معجزه‌گر» نیز شناخته می‌شود و حاوی مقدار زیادی فیبر است و نیز از جمله غذاهای دیرهضم بشمار می‌رود که باعث می‌شود برای مدتی طولانی‌تر احساس سیری کنید. به سادگی می‌توانید این نودل مغذی را (درکنار سایر انواع نودل) از مغازه‌های محله خود خریداری کنید و از ماده غذایی‌ای بهره بگیرید که برای افراد گیاه‌خوار یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها است و از وجود گلاتن عاری است. نکته دیگری که این ماده غذایی را به انتخابی بی‌نظیر بدل می‌کند حجم نود و هفت درصدی آب موجود درآن است که بسیار برای سلامت مفید است.

کارامل بدون قند

خیلی از ما در ذهن خود این تصور را داریم که با گرفتن رژیم دیگر نمی توانیم سراغ خوراکی های خامه ای برویم اما خبر خوب این که، می توانیم از کارامل های بدون قند در میان وعده های خود استفاده کنیم.

بیشتر درمان های بدون قند با شیرین کننده های مصنوعی تهیه می شوند. بنابراین شما هنوز رضایت از طعم شیرین و بدون قند را می گیرید. البته بخاطر داشته باشید که برخی از متخصصان بهداشت ابراز نگرانی کرده اند که شیرین کننده های کم کالری یا صفر کالری ممکن است طعم غذا را تغییر دهند و حتی ممکن است باعث بیشتر خوردن شما شوند. اما احساسی که از این شیرینی به ما دست می دهد می تواند یک بخش منطقی از یک برنامه ی کاهش وزن هوشمند باشد.

سس تند

اگر اهل خوردن غذاهای تند باشیم به راحتی می توان از این سس برای طعم دار کردن و کاهش وزن استفاده کرد. چهار دلیل برای استفاده از سس های تند: 1- کالری بالایی ندارند: سس تند طعمی قوی و شدید دارد اما اصلا کالری اش بالا نیست. 2- سرعت سوخت و ساز را افزایش می دهد: سس تند مقدار ویتامین C و کپسایسین را بالا می برد. کپسایسین که در فلفل تند پیدا می شود دلیل اصلی سوزاننده بودن فلفل است. اما علاوه بر تاثیر روی عطر و طعم، ویتامین C و کپسایسین هر دو نشان داده اند که می توانند باعث بالا رفتن سرعت سوخت و ساز بدن شوند. 3- باعث طول عمر می شود: تحقیقات اخیر نشان داده افرادی که مرتب از غذاهای تند استفاده می کنند ممکن است بیشتر از دیگران عمر کنند. 4- کمک می کند از غذا احساس رضایت پیدا کنید: وقتی سس تند باشد تنها کمی از آن هم می تواند زیاد باشد! لازم نیست همه غذای خود را با آن بپوشانید، برای سطح سدیم تان هم خوب نیست این کار. اما وقتی مقداری سس تند روی غذایتان باشد مجبورید برای اینکه زیاد نسوزید غذا را آرامتر از همیشه بجوید. سس تند یکی از موثر ترین راه ها برای کند کردن سرعت غذا خوردن است. وقتی آرام غذا می خورید مغز فرصت می کند پیام معده مبنی بر سیر

شدن‎ را دریافت کند و از پرخوری جلوگیری نماید.

قهوه دارچین

بسیاری از نوشیدنی های قهوه و چای خوشمزه دارای چربی و کالری هستند. اما اگر سعی در کاهش وزن دارید ، قهوه دارچین پیشنهاد ما به شماست.

سوپ

یک وعده فقط 90 کالری است . بسیاری از کسانی که هنوز با وزن دلخواه‌شان فاصله دارند، به رژیم‌های لاغری اصطلاحا «تک‌غذایی» روی می‌آورند. که فقط به یک نوع غذا مثلا سوپ یا نوشیدنی‌های سم‌زدا می‌بندند و درواقع طیف وسیعی از نیازهای تغذیه‌ای بدن‌شان را نادیده می‌گیرند. بااین‌حال، بعضی از رژیم‌های لاغری سریع مثل رژیم سوپ درصورتی‌که در رژیم‌های لاغری اصولی و سالم گنجانده شوند، می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند.

همه ما دوست داریم بدون احساس گرسنگی و در کنار خوردن غذاهای خوشمزه، لاغر شویم! با خوردن سوپ این امر برایتان میسر خواهد بود. رژیم‌های زیادی بر پایه سوپ کلم وجود دارند. اما سوپ به قدری غذای سالمی است که پیش خودمان گفتیم، چرا فقط سوپ کلم؟ سوپ مرغ، سوپ قارچ و سوپ دیگر سبزیجات هرکدام به نوبه خود سهم زیادی در کاهش وزن شما خواهند داشت. به خصوص در فصل زمستان، به جای خوردن سالادهای همیشگی و یا ساندویچ‌های خانگی کم کالری، شب‌ها برای خودتان سوپ درست کنید و مطمئن باشید از خوردن آن لذت زیادی خواهید برد! حجم سوپ به نسبت کالری آن خیلی بیشتر است. چرا که از مقدار زیادی آب تشکیل شده‌است. اگر قرار بود به همان اندازه یک کاسه سوپ، غذای خشک می‌خوردیم، مطمئنا چندین برابر کالری بیشتری به بدنمان می‌رسید. سوپ به راحتی حجم معده را پر کرده و در نتیجه تا مدت بیشتری احساس سیری خواهید کرد. یک کاسه سوپ حداکثر 300 کالری دارد که البته شما به میزان اشتهای خود آن را میل می‌کنید. در این میان سعی کنید از خوردن کربوهیدرات‌های مضر در کنار سوپ، مانند پاستا و نان خودداری کنید. خوردن سوپ هم بدن شما را سالم و مقاوم می‌کند و هم به علت گرما بخشیدن، متابولیسم بدنتان را بالا می‌برد. سوپ می‌تواند سرشار از مواد مغذی باشد. شما در سوپتان، بسته به نوع آن، می‌توانید از انواع سبزیجات و پروتیین‌ها استفاده کنید. سبزیجات به عنوان فیبرهای محلول و غلات مانند جو و برنج قهوه‌ای به عنوان فیبرهای غیرقابل حل، کاملا نیاز بدن شما به فیبر را تامین کرده و هضم غذا را برایتان راحت‌تر می‌کنند. سوپ‌ها طبیعتا چربی کمی دارند. پس اضافه شدن انواع پروتیین مانند گوشت و مرغ به سوپ، نه تنها باعث چاقی شما می‌شود، بلکه شما را سالم و متناسب نگه می‌دارد. 

پاپ کورن

غذایی دیگری است که برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند بسیار عالی است. این پر از فیبرهای تقویت کننده رژیم است ، بنابراین هنگام خوردن میان وعده ، مقدار زیادی از این ماده مغذی اساسی دریافت خواهید کرد. اما پاپ کورن پرخوری نیز بسیار آسان است – به خصوص وقتی خودتان آن را در خانه پاپ کنید.

پنیر بدون چربی

یک مکعب پنیر معمولی 80 کالری دارد.

اما پنیر بدون چربی متفاوت است، و انواع مختلفی دارد

حمص

حمص به معنای نخود، لغتی عربی و یکی از پیش غذا‌های محبوب و معروف در کشورهای عربی و خاورمیانه است. دو ماده اصلی حمص نخود و ارده است و به همین علت دارای مقدار فراوانی آهن، ویتامین سی، ب۶، فولات و پروتئین است. همچنین دارای فیبر فراوانی است که به کارکرد بهتر دستگاه گوارش کمک می‌کند.

ارده، می‌تواند یک ماده غذایی کامل برای تمام وعده‌های غذایی به‌ویژه صبحانه باشد که از کوبیده شده کنجد بدون پوست و بوداده با حفظ تمام خواص تغذیه‌ای آن و بدون هرگونه ماده افزودنی به دست می‌آید. این ماده غذایی سرشار از کربوهیدرات، پروتئین و انواع ویتامین‌ها است و به همین سبب می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای گیاهخواران نیز باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *